پابرهنگان

پابرهنگان

لذت دوستی با پابرهنگان در این است که مطمئنی ریگی به کفش خود ندارند...

طبقه بندی موضوعی

سکانس چهارم...

چهارشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۰، ۰۴:۲۰ ق.ظ

سکانس اول٬ تهران برج میلاد٬ طبقه آخر٬ رستوران گردان:

- مرد٬ دست زن و بچه اش را گرفته و خود را به طبقه آخر شاهکار جناب شهردار رسانده است. سفارش غذایی داده که می گویند چون در در ارتفاع 250 متری تهیه شده٬ قیمت هر پرسش ۱۶۸۰۰۰ تومان است٬ ناقابل!!

بچه نازنازی بابا بعد از شام نق می زند که چرا بستنی طلایی که بابا قول داده بوده رو نمیارند...؟!

سکانس دوم٬ یک دانشگاه بزرگ و جهانی:

- مرد خیلی جنجال به پا کرده. می گویند رییس دانشگاهی است به نام آزاد اسلامی! کل سرمایه و دارایی اش فقط 000/000/000/000/125 تومان است٬ ناقابل!

بخش زیادی از این رقم از جیب دانشجویانی تامین شده که دلشان را به گرفتن مدرکی برای کار کردن خوش کرده اند. البته جناب جاسبی مادام العمر در انتخابات ۸۸ خیلی خرج کرد. خرج آشوب٬ اغتشاش٬ تخریب اموال عمومی٬ براندازی حکومت پابرهنگان و...

سکانس سوم٬ زمین سبز چمن٬ میدان محبوب فوتبال:

- مرد حالا دیگر معروف شده. از زمین خاکی! شروع کرده و احتمالا حالا حقش است این شهرت و این ثروت. گویا برای قراردادش سقف تعیین کرده اند: ۰۰۰/۰۰۰/۴۰۰ تومان! البته می گویند حقش بیشتر از این است. بالاخره یک سال باید بدود و پا زیر توپ بزند!

برای همین است که ۳۰۰-۴۰۰ میلیون دیگر هم به عنوان پاداش بهش می دهند.

سکانس چهارم٬ یک ظهر گرم تابستانی در یکی از ادارات کل استان:

- مرد با لباس کارگری مندرس٬ خسته و برافروخته از آفتاب داغ و سوزان یزد روبروی میز یک کارشناس اداری تقاضای کار می کند. می گوید کار و کارگری بلدم اما ابزار ندارم و چند وقت است  کسی هم برای کار  سراغم نیامده.  الآن هم از "سر فلکه" آمده ام اینجا برای کار...

مرد با اندک غرور باقی مانده اش می گفت: " حاج آقا! من پسر دارم٬ دختر دارم٬ خرج مدرسه و دانشگاهشون رو ندارم. از ۵ شب پیش تا حالا دیگه هیچی پول ندارم. ۳ شبش رو رفتم در نونوایی و نون نسیه کردم. اما ۲ شبه که دیگه روم نشده برم٬ با شکم گشنه خوابیدیم...."

با شکم گشنه خوابیدیم...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۶/۱۶
احسان عابدی

نظرات  (۳۲)

متاثر شدم. خدا رحم کند به ...
۱۶ شهریور ۹۰ ، ۰۵:۲۰ مصطفی قاسمی
سلام بر احسان خودم
حکایتی است تلخ و دردناک این فقر و غنا
از اینکه ... ممنونم


سلام مصطفا
خواهش میکنم
شما البته باید ببخشید
سلام علیکم
مطلبی بسیار خواندنی بود و مفید فایده...استفاده کردیم
با عنوان «می گویم "رعایت حجاب"/می گوید "نفی آزادی"» بروزم
لطفا بنده رو از نظرات ارزشمند خودتون بی نصیب نگذارید
ارادتمند


سلام علیکم
چشم
سکانس پنجم: یه پسری هستم لیسانس ادبیات دارم هیچ هنری هم ندارم فقط ریش دارم سابقه بسیجو انجمن اسلامی تا دلتون بخواد دارم
حاج آقا: عالیه بیا از همین الان سرکاری. لیست کارا رو میذارم جلوت هرکدوم خواستی انتخاب کن. نماینده استاندار, مشاور استاندار’ اصلا خود استاندار
سلام بر الهام جون بی هنر کاش ما آدما یاد می گرفتیم اندازه خودمون حرف بزنیم نه بیشتر.
توکه هیچ کی رو جز خودت قبول نداری.
راسی تو خودت چرا ادبیات خوندی که مثل این پسره بی هنر باشی.کاری نداره برا اینکه بخوای مثل اون باشی خرجش یه کم ریش
از این به بعد هم هر موقع خواسی اسماء متبرک انجمن اسلامی وبسیج رو یا آدمای مثل آقای عابدی(علیه رحمه) رو بیاری دهنت رو آب بکش.
در اخر اینم آدرس یه جایی که فقط به درد تو میخوره حتما برو:تیمارستان تفت
۱۷ شهریور ۹۰ ، ۱۵:۴۹ حسام الدین معین درباری
فقط باید بشینیم غصه بخوریم! کیه که از این جنس حرفارو بفهمه! اونایی که باید بفهمن نمیفهمن!
احسان عابدی خوب مهم شده مرید پیدا کرده, میخوای دست و بالتو یه جایی بند کنه؟ شرمنده این قماش اهل پارتی بازی نیستن," اللللللللللتماس نکن"
بعدشم برادر بسیجی من نگفتم ادبیاتیا بی هنرن گفتم یه پسری هستم رشتم اینه خودم هیچ هنری ندارم و ... . منظور تناسب رشته و کار بود و استخدام نیروی متخصص
تیمارستانم بد نیست تو آشنا نداری تا مهر نشده منو قبول کنن؟ تو مملکتی که احسان عابدی ارشد علوم سیاسی قبول میشه که ارشد معلومه چه بلایی سرش اومده همون بریم تیمارستان بشینیم خوشحالی کنیم چه کاریه این همه استرس امتحان و درس داشته باشیم
۱۷ شهریور ۹۰ ، ۲۲:۱۵ حلزون خانه به دوش
آقا بنده این مطلبتان را با اندکی تغییر در وبلاگم قرار دادم.حلال بفرمایید.


نوش جان تان! حلال حلاله
توجه!توجه!
۱۹ شهریور ۹۰ ، ۰۴:۱۲ جانباز از اصفهان
با سلام بر شما و دوستان

با مطلب مهم :

"چه شده است عده ای وسیع کمر به قتل سیاسی احمدی نژاد بسته اند"

به روز می باشم. حتما" مطالعه بفرمایید.
دلم سوخت ....خیلی ...ای کاش ....
دلم سوخت ....خیلی ...ای کاش ....
سلام الهام جون .آدم خوب مر?د ز?اد داره
با توجه به تخصص شما فکر کنم خدمه لازم دارن
حالا چرا مثل س?ب زم?ن? کف تابه جل?ز و?ل?ز م?کن?.
.
.
.
راست? احسان جان رفت? خونه حتماً بگو خانمت برات اسفند دود کنه حسود ز?اد
سلام الهام جون .آدم خوب مرید زیاد داره
با توجه به تخصص شما فکر کنم خدمه لازم دارن
حالا چرا مثل سیب زمینی کف تابه جلیز ویلیز میکنی.
.
.
.
راستی احسان جان رفتی خونه حتماً بگو خانمت برات اسفند دود کنه حسود زیاد
نکند ایرو
الان که فعلا تخصص من تو جمع شما بی سوادای آدم فروش بالاتره حالا یه آدم حسابی اینو میگفت بازم یه چیزی
میگم ش.خ مخفف چیه؟ حتما شاسکول خرمغز آره؟
نکند ا?رو
الان که فعلا تخصص من تو جمع شما ب? سوادا? آدم فروش بالاتره حالا ?ه آدم حساب? ا?نو م?گفت بازم ?ه چ?ز?
م?گم ش.خ مخفف چ?ه؟ حتما شاسکول خرمغز آره؟
سلام
به روزم با:
جریان انحرافی در بیان رهبری
نظرتون برام مهمه
یا زهرا


سلام. لطف دارید
سلام
به روزم با:
جر?ان انحراف? در ب?ان رهبر?
نظرتون برام مهمه
?ا زهرا


سلام. لطف دار?د
الی جون فکر نمی کنم به تو ربطی داشته باشه
در آخر الی جون انشالله خدا نسل... مثل تو و امثال تو رو از"جمهوری اسلامی ایران "اگر قابل هدایتید، هدایت و اگر قابل هدایت نیستید نابود و ریشه کن بفرماید.
آمین یا رب العالمین
ال? جون فکر نم? کنم به تو ربط? داشته باشه
در آخر ال? جون انشالله خدا نسل... مثل تو و امثال تو رو از"جمهور? اسلام? ا?ران "اگر قابل هدا?ت?د، هدا?ت و اگر قابل هدا?ت ن?ست?د نابود و ر?شه کن بفرما?د.
آم?ن ?ا رب العالم?ن
از این مطالب و از این مکالماتی که در نظرات خوانندگان این مطلب می توان فهمید که فقط باید برای ظهور حضرت بقیت الله دعا کرد و به حال خودمون و حضرت مهدی غصه بخوریم که چرا به اینجا رسیدیم....
از ا?ن مطالب و از ا?ن مکالمات? که در نظرات خوانندگان ا?ن مطلب م? توان فهم?د که فقط با?د برا? ظهور حضرت بق?ت الله دعا کرد و به حال خودمون و حضرت مهد? غصه بخور?م که چرا به ا?نجا رس?د?م....
سلا ش.خ جونم،دمت گرم،خوشم اومد،خوب حال این الهام خانوم رو گرفتی...
و قابل توجه الهام خانم:شما که بلدنیستی کار بکنی مگه مشکل مغزی داری پشت سر بقیه صفحه میذاری؟
سلا ش.خ جونم،دمت گرم،خوشم اومد،خوب حال ا?ن الهام خانوم رو گرفت?...
و قابل توجه الهام خانم:شما که بلدن?ست? کار بکن? مگه مشکل مغز? دار? پشت سر بق?ه صفحه م?ذار?؟
سلام
ای کاش سکانس پنجمی هم نوشته بودین راجع به دانشگاه یزد!!! با این همه تغییر و تحول عجیب و غریب و بعضا خنده دار !!که دانشجویان به ویژه ارشدیها رو در بدو ورود خیلی شگفت زده کرد!!البته خبر خوشحال کننده هم داریم اینکه بعد از سه سال بالاخره دفتر مجموعه خوابگاهها که در جریان هستید دیشب راه اندازی شد...!!!
دو تبریک ویژه هم خدمتتون عرض میکنم1)قبول شدن در ارشد2)نرفتن به این مقطع!!
التماس دعا


سلام. متشکرم از تبریکات تون
الحمدلله که بالاخره اون دفتر هم راه افتاد.
سلام
ا? کاش سکانس پنجم? هم نوشته بود?ن راجع به دانشگاه ?زد!!! با ا?ن همه تغ??ر و تحول عج?ب و غر?ب و بعضا خنده دار !!که دانشجو?ان به و?ژه ارشد?ها رو در بدو ورود خ?ل? شگفت زده کرد!!البته خبر خوشحال کننده هم دار?م ا?نکه بعد از سه سال بالاخره دفتر مجموعه خوابگاهها که در جر?ان هست?د د?شب راه انداز? شد...!!!
دو تبر?ک و?ژه هم خدمتتون عرض م?کنم1)قبول شدن در ارشد2)نرفتن به ا?ن مقطع!!
التماس دعا


سلام. متشکرم از تبر?کات تون
الحمدلله که بالاخره اون دفتر هم راه افتاد.
مشکل مغزی که معلومه کی داره
بعدشم صفحه نیست واقعیته، حالا واسه من یه مشت آدم فروش زبون دراوردید حرف میزنید
اینم بگم ضایع مشخصه س.ق همون ش.خ هست، خودت از خودت دفاع کن مشغول باش
اگه یه وقت جواب نمیدم زیاد دور بردار فکر کنی مناظره رو برنده شدی من هرچند یه وقت نظر میدم که از خواب بیدارشید
چهارتا بچه حزب اللهی دور هم جمع شدند این میگه دمت گرم اون میگه چاکریم اون یکی میگه ما بیشتر...
مشکل مغز? که معلومه ک? داره
بعدشم صفحه ن?ست واقع?ته، حالا واسه من ?ه مشت آدم فروش زبون دراورد?د حرف م?زن?د
ا?نم بگم ضا?ع مشخصه س.ق همون ش.خ هست، خودت از خودت دفاع کن مشغول باش
اگه ?ه وقت جواب نم?دم ز?اد دور بردار فکر کن? مناظره رو برنده شد? من هرچند ?ه وقت نظر م?دم که از خواب ب?دارش?د
چهارتا بچه حزب الله? دور هم جمع شدند ا?ن م?گه دمت گرم اون م?گه چاکر?م اون ?ک? م?گه ما ب?شتر...
سلام بر الهام جون.
میدونم ماهی یه شارژ میخری،شارژت تموم میشه هر روز نمی تونی نظر بدی راست میگی
الی جون خیلی به مغزت فشار آوردی نه؟ من نیازی به طرفداری ندارم جواب حرفای آشغال تو هم خوب بلدم بدم. حالا باز خوبه ما بچه حزب اللهی ها هوا همو داریم شما کی رو دارید که هواتون رو داشته باشه (حتماً موسوی جونتون)
در ضمن از س.ق ممنونم لطف دارید
سلام بر الهام جون.
م?دونم ماه? ?ه شارژ م?خر?،شارژت تموم م?شه هر روز نم? تون? نظر بد? راست م?گ?
ال? جون خ?ل? به مغزت فشار آورد? نه؟ من ن?از? به طرفدار? ندارم جواب حرفا? آشغال تو هم خوب بلدم بدم. حالا باز خوبه ما بچه حزب الله? ها هوا همو دار?م شما ک? رو دار?د که هواتون رو داشته باشه (حتماً موسو? جونتون)
در ضمن از س.ق ممنونم لطف دار?د
الان این داستان بود فیلم کوتاه بود مقاله بود چی بود؟! قاعده مند مینوشتید بیشتر اثر گذار میشد سکانس آخر
الان ا?ن داستان بود ف?لم کوتاه بود مقاله بود چ? بود؟! قاعده مند م?نوشت?د ب?شتر اثر گذار م?شد سکانس آخر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی